Laatste weken in Australië - Reisverslag uit Raalte, Nederland van Lynn Vegt - WaarBenJij.nu Laatste weken in Australië - Reisverslag uit Raalte, Nederland van Lynn Vegt - WaarBenJij.nu

Laatste weken in Australië

Blijf op de hoogte en volg Lynn

16 Maart 2015 | Nederland, Raalte

Ja, ik ben heel lui geweest en heb geen laatste reisverslag geschreven dus bij deze!

De laatste maand heb ik lekker gewerkt maar wel met de gedachte dat het bijna tijd was om naar huis te gaan.

Op 3 en 5 feb waren de meiden jarig en dit hebben we gevierd op een zaterdag, de avond ervoor kwamen nanny en poppy en ze brachten nichtje Jess ook mee.
Op zaterdag hebben we ze het dorp laten zien en James heeft ze een rondleiding door de school gegeven.
's Middags kwamen Sharon en Paul (tante en oom) en Abbey en Drew (nichtje en neefje) gezellig op bezoek.
Ze mochten eindelijk hun cadeautjes opmaken en ze zijn weer eens enorm verwend, nieuwe fiets, nieuwe helmen, nieuwe zandbak etc.
Die zandbak moest natuurlijk gelijk in elkaar gezet worden en er moest zand gehaald worden.
Ondertussen heeft Lynette de frozen cake afgemaakt en die was echt heel mooi geworden en belangrijker, heel lekker.
Zondag naar Dunss swamp geweest wat echt heel mooi was, mooie natuur, veel water en mooie rotswanden.
Einde vd middag zijn nanny en poppy weer richting huis gegaan met Jess.

Op vrijdag 20 feb kwam de nieuwe Duitse aupair.
Ik had persoonlijk vrij weinig met haar en haar Engels was ook slecht wat een gesprek er niet makkelijker op maakte.
Ik heb haar zo goed mogelijk alles laten zien en verteld over hoe ik alles doe met de meiden en in het huis. Een auto ritje wat bijna in een ongeluk eindigde versterkte mijn vertrouwen in haar ook niet haha, schijnbaar toch moeilijk om links te rijden.
Maandag, dinsdag en woensdag heb ik nog vol gewerkt, wel geprobeerd op de achtergrond te zijn zodat de nieuwe aupair meer kon doen (blijft moeilijk).
Op een van deze dagen kreeg Lottie vreemde vlekken in haar gezicht waarvan ik eerst dacht dat het door tandjes werd veroorzaakt.
Rond een uur of 5 vertrouwde ik het toch niet en heb ik een foto gemaakt en die naar Lynette gestuurd. Ze was al snel daarna thuis en vertrouwde het zelf ook niet. Gevraagd of ze wat gegeten had wat ze niet mag hebben maar ik kon niks verzinnen.
Toch maar met haar naar de dokter en ze bleek wel een allergische reactie te hebben die gelukkig niet eindigde in een shock, wat normaal wel gebeurt. Bleek dus dat er in de tonijn die ze voor lunch had gehad melk en ei zat, ooooopsss!
Alles is gelukkig goed afgelopen maar het was wel een goede les dat je de etiketten moet blijven lezen.
Donderdag en vrijdag was ik officieel al vrij maar wat voelde dat gek zeg. Op vrijdag even een paar uurtjes het huis uit geweest om te kijken hoe ze het er alleen vanaf bracht.
Cadeautjes gekocht voor de familie en weer op naar huis om verder mijn koffers in te pakken.
Zaterdag was er een show in het dorp met attracties, paarden, kraampjes, hondenshow en een slangenshow.
Hierna was het toch echt tijd om te gaan.
Ik heb de cadeautjes gegeven waaronder een mooi canvas doek met allemaal foto's van mijn fantastische tijd.
Op het station was het tijd voor de laatste knuffels en kusjes, ondertussen werden er flink wat tranen gelaten, tranen van verdriet maar ook van geluk, dat ik er een nieuwe familie bij heb die ook nog eens goede vrienden zijn geworden en die je eigenlijk niet wilt achter laten.
De trein reis was dus niet zo geweldig, was toch wel erg verdrietig. Eenmaal in Sydney ging dit snel weer over toen ik probeerde met al mijn bagage en al bellend ergens te komen om Lieke te vinden die zo aardig was mij te helpen mijn bagage te verplaatsen naar een hostel.
's Avonds zijn we naar een leuke burgertent geweest waar we Jeroen en Adam ontmoette, Jeroen komt uit Raalte, kleine wereld.
Daarna door naar Adam z'n huis, genietend van een flink glas wijn en fijne gesprekken was ik weer opgevrolijkt. We zijn die avond met z'n vieren naar een gaybar geweest, wat een belevenis! Wel jammer dat je weet dat je geen kans maakt haha.
Op zondag met Lieke naar bondi om nog van de zonnestralen te genieten en met 36 graden was het dan ook aardig heet!
Ineens betrok de lucht en wilden we weggaan, misschien 10min eerder moeten doen want voordat we bij de bus waren begin het extreem te waaien en later ook regen. Na een hilarische en te lange busrit toch veilig thuis gekomen. Die avond lekker alleen uit eten geweest, iets wat ik hier nooit zou doen maar wat me best beviel.
Maandag, mijn laatste dag in Australië.
Online ingecheckt en alles uitgeprint.
Mijn geld overgeboekt en mijn rekening gesloten. De vrouw achter de balie knipte mijn pasjes door en toen begon het tot me door te dringen, ik ga naar huis!
Die middag nog even met Daphne naar Manly geweest maar het was aardig bewolkt dus niet op het strand gelegen maar wel lekker gekletst, uiteraard toch wel verbrand en een zonnebril stond dan ook in mijn gezicht.
Die avond zou ik met Lieke uiteten maar dat liep een beetje anders. Uiteindelijk maar een pizza besteld en die op een aparte locatie opgegeten.
Tegen 23.00 was ik terug in m'n hostel en heb ik alles verder ingepakt en verdeeld. Even gedoucht, geslapen en tegen 3.00 ging ik richting vliegveld waar ik natuurlijk veel te vroeg aankwam.
Na een lange vlucht van 14uur landde ik op Dubai waar ik enorm zin had in een patatje. Je kon alleen maar met euro briefgeld betalen of je pinpas, dat werkte dus allemaal niet dus ik vertelde haar dat ze de bestelling wel kon annuleren. Een gesluierde vrouw komt uit het niets aanlopen en bied aan om mijn bestelling te betalen, ik probeer te weigeren maar daar heeft ze geen boodschap aan. Lieve mensen op de wereld, ze bestaan zeker nog!!
Weer aan boord en na een vlucht van 7 uur landde ik veilig op Amsterdam. Het duurde een uur voordat ik eindelijk door de schuifdeuren kon lopen waar mijn papa en mama al een hele tijd stonden te wachten.
Wat was het fijn om ze eindelijk weer te knuffelen. Na een klein traantje was het tijd om lekker naar huis te gaan maar jezus wat was het koud!!!!!!!
Nu ben ik alweer bijna 2 weken thuis en heb ik de eerste week enorm last van een jetlag gehad.
Lieve vriendinnetjes weer gezien en mijn leven hier weer opgepakt.

Het was een fantastisch avontuur waar ik heel trots op ben!!
Ik zeg Australië, tot ziens, ik kom zeker terug!!

Xxxxx

  • 16 Maart 2015 - 13:43

    Myra:

    leuk Lynn!!

    En heel fijn dat je weer veilig bij je lieve ouders bent die je hebben gemist!

    Liefs x Myra

  • 16 Maart 2015 - 18:02

    Annet:

    Wat een mooi reisverslag weer ben trots op je xxxx hvj.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Raalte

Lynn

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1400
Totaal aantal bezoekers 5748

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 25 Februari 2015

Avontuur in Australie

Landen bezocht: