De kop is eraf! - Reisverslag uit Jindabyne, Australië van Lynn Vegt - WaarBenJij.nu De kop is eraf! - Reisverslag uit Jindabyne, Australië van Lynn Vegt - WaarBenJij.nu

De kop is eraf!

Door: Lynn van der Vegt

Blijf op de hoogte en volg Lynn

27 Augustus 2014 | Australië, Jindabyne

Ja hoor hier is ie dan, mijn eerste reisverslag!
Waar zal ik eens beginnen....

Op zondag 17 augustus was het dan zover.. het Australië avontuur ging beginnen. Koffers verder inpakken en op naar Schiphol met papa mama en Elsemiek.
Ingecheckt, wat gedronken, paar sigaretjes gerookt en afscheid genomen.
Eenmaal in het vliegtuig dacht ik.. Waar ben ik aan begonnen?!
Eerste 6 uur goed doorgekomen en op Dubai een meisje ontmoet uit Nederland waar ik een drankje mee heb gedronken.
Hup weer in het vliegtuig, ditmaal voor 15 uur richting Sydney.
Na wat vertraging toch kunnen landen en de persoon opgezocht die mij zou oppikken.
Eenmaal in het hostel kwam ik op een 6 persoons kamer, op dat moment bezet door 1 jongen uit Engeland.
Later op de dag kwamen er steeds meer mensen binnen (lees 3 jongens uit Duitsland en 1 meisje uit Duitsland).
Hele dag een beetje op bed gelegen want het weer was niet uitnodigend om de stad te verkennen.
Op woensdag een beachtour gedaan langs alle stranden, all by myself. 99% van de personen was duits.
Het hostelleven is niks voor mij heb ik gemerkt, iedereen kwam in groepen en niemand had echt behoefte om met mij te praten (aaah). Donderdag en vrijdag oriëntatie en ehbo gehad. Eindelijk iemand ontmoet die zich net zo alleen voelde als ik haha. Samen mee opgetrokken en eindelijk een keer normaal gegeten 's avonds. (andere avonden was het kfc of subway).

Op vrijdag was het dan zover.. ik werd opgehaald door mijn hostdad.
Na een rit van 5,5 uur van Sydney na Jindabyne aangekomen bij mijn nieuwe huis voor een paar maanden(rond de kerst gaan we verhuizen)
Leuke ontvangst gehad en opa (poppy) en oma (nanny) waren ook van de partij.
Zaterdag naar het 'dorp' geweest en naar het park.
Op zondag naar de snowy mountains geweest waar ze altijd gaan skiën.
Maandag was mijn officiële eerste werkdag.
De vader is deze week nog thuis voordat hij zaterdag voor 2 weken weer richting Kandos gaat waar hij werkt. Hij komt alleen thuis in het weekend.

Het valt toch wel wat tegen als je continue engels moet praten en ik betrap mezelf erop dat ik nog Nederlandse uitspraken er tussen door gooi.

Nou dit was wel genoeg voor de eerste keer lijkt me zo :)

Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes en voor het mooie boekje met de altijd leuke foto's!

loveuuuu all

  • 27 Augustus 2014 - 19:21

    Annet Van Der Vegt:

    Hoi lieverd, mooi verslag van de eerste dagen en natuurlijk is alles niet van zelfsprekend.
    Je gaat nog een erg mooie tijd tegemoet als je er iets langer bent, dan ben je wat meer gewend aan alles. De zomer komt eraan joehoe. Dikke kus

  • 29 Augustus 2014 - 22:23

    The All Family Hobert Uut Marienheem:

    Hallo Lynn,
    Mooi je eerste reisverslag. Al heel wat meegemaakt en veel gedaan deze dagen.
    We wensen je heel veel succes en plezier met deze uitdaging!
    We zullen je reisverhalen volgen.
    Goodbye uut Marienheem

  • 31 Augustus 2014 - 01:35

    Ria Oortwijn:

    Hoi Lynn,
    Net terug van stoppelhaene...paar roseetjes gedronken met jouw moeder... samen gedanst..was zeer gezellig... jouw verhaal nog ff gelezen... hostel is dus niet jouw ding..maar het gezin is leuk dus veel succes we blijven je volgen... Lieve groeten Jos en Ria.

  • 18 September 2014 - 09:19

    Joyce (zus Van Kelly):

    Wat een leuk eerste verhaal met veel gebeurtenissen!
    In die 5,5 uur je hostdad vast goed leren kennen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Jindabyne

Lynn

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 577
Totaal aantal bezoekers 5751

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 25 Februari 2015

Avontuur in Australie

Landen bezocht: