Christmas, NYE en Sydney - Reisverslag uit Rylstone, Australië van Lynn Vegt - WaarBenJij.nu Christmas, NYE en Sydney - Reisverslag uit Rylstone, Australië van Lynn Vegt - WaarBenJij.nu

Christmas, NYE en Sydney

Blijf op de hoogte en volg Lynn

07 Januari 2015 | Australië, Rylstone

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik wat geschreven heb dus bij deze.
Afgelopen tijd veel gewerkt, ook veel extra gewerkt waardoor ik met kerst en oud en nieuw een paar vrije dagen had.
Het weekend van 21 december ben ik samen met Dineke naar Manly geweest, wat een leuke plek, voelde echt alsof ik op vakantie was! Hier hebben wij onze eerste surf lessen genomen en wat viel dat tegen, ik dacht dat doe ik even want het lijkt zo makkelijk.. NOT!!! Eerst in een wetsuit hijsen om vervolgens een giga board naar een plek te slepen op het strand. Daar kregen we uitleg blabla en oefenen om op te staan. Opzich ging het wel maar ik kwam maar niet overeind. Na 2 uur zat het erop en ik was blij toe haha, resultaat: voorhoofd verbrand en spierpijn. 'S avonds zijn we naar Sydney geweest om naar een warehouse party te gaan die achteraf niet doorging dus wij liepen daar met onze rugzak met drank haha. Uiteindelijk naar een penthouse geweest die echt gruwelijk was en een dansje en drankje gedaan in een bar (ja met me rugzak, niet aan te raden). Zondag was het tijd voor nog een surfles en deze was nog zwaarder omdat we enorm veel moesten peddelen.. resultaat: op me board gestaan en nog meeeeer spierpijn!

De dinsdag voor kerst gingen we richting nanny and poppy op de farm, onderweg even gestopt bij oude vrienden van de familie die giga honden (lees pony's) hadden, gelukkig achter een hek buiten fieuw. Uiteindelijk op de farm aangekomen en lekker niks gedaan.
Met kerst kreeg ik enorm veel cadeautjes en had ik me eigen santasack waar ik enorm blij mee was. Ook de kids zijn enorm verwend. Alle familie kwam bij elkaar en we hebben lekker gegeten en gedronken. Op boxing day zijn we na de zus van James gegaan die een pub heeft. Onderweg een emu achterna gezeten en heel wat wildlife gezien.
Op zondag gingen we weer richting huis.

Dinsdag ben ik weer naar Sydney vertrokken om daar oud en nieuw te vieren. Aangekomen in mijn ranzige hostel ontmoette ik een Nederlands meisje genaamd Ginger waarmee ik die dag maar een beach bbq ben gegaan. Oudjaarsdag vroeg op, om 9u stonden we al in de rij voor een park met nog een groep andere Nederlanders. Tegen 11.15 waren we eindelijk binnen en kon de jacht naar een goede plek beginnen maar wat was het warm!!! Overal verbrand ondanks het insmeren haha. Om 9u was er een familie vuurwerkshow en om 12uur was de grote show en wauw het was echt fantastisch!! Je kijkt hier eerst vuurwerk en dan wens je elkaar een happy new year, heel anders allemaal dan thuis maar had het zeker niet willen missen. Volgende dag was het zover, de nieuwjaarsduik op Bondi beach met een stuk of 50 Nederlanders. Aftellen en rennend naar het water voor een verfrissing. Nog even gezont en terug naar het hostel.
Vrijdag ging ik weer richting huis en ik was het hele weekend alleen thuis, heeeeerlijk! Niet veel gedaan, vooral slaap ingehaald!

Afgelopen maandag ben ik om 6.00 weer richting Sydney vertrokken om met Ginger naar de Tarongo zoo te gaan. Ik wou heeeel graag met de koala's op de foto maar dat was uitverkocht, enorm klote! Rondgewandeld in de dierentuin maar er waren wel weinig dieren van een soort, 2 zebra's, 3 leeuwen etc. Verder een mooi park en goed vermaakt (behalve dat me selfiestick meteen kapot ging).
Terug naar het hostel even op bed gelegen en 's avonds samen uit eten geweest in Darling Harbour. Met 2 jongens geouwehoerd die nog nooit tequila hadden gehad. Wij hups ook bestellen en met ze mee gedaan. Ze vroegen of wij met ze mee gingen naar een club maar daar hadden we nou net geen zin in dus met een smoes hebben we ze verlaten haha.
Dinsdag even samen ontbeten en toen was het zover, de shark dive. Rebecca ontmoet bij de busstop en samen naar Manly gegaan. Ik had 2! wetsuits aan zodat het beter was voor me rug maar wat een kut dingen om aan te doen! Zuurstoffles op de rug en oefenen in de pool. Viel vies tegen, ik bleef maar ademen door mijn neus waardoor ik een beetje in paniek raakte en wilde bijna opgeven maar gelukkig niet gedaan.
Wat een fantastische ervaring! Haaien, roggen en giga schildpadden die langs en over je heen zwemmen. Lopen was best wel lastig en ik kreeg een enorme droge mond. Voordat ik er erg in had was het helaas alweer voorbij. Achteraf denk ik OMG dat ik dit gedaan heb, enorm blij!
Woensdag weer de lange reis naar huis, 3 uur in de trein en nog een dik uur met de auto. En nu zit ik hier op de bank dit verhaal te typen:) wachtend op de family die ik al meer dan een week niet gezien heb.

Voor iedereen HAPPY NEW YEAR en een gezond 2015!

Dikke kusssssss

  • 11 Januari 2015 - 11:06

    Oma:

    Ria was hier en heeft mij jouw verhaal laten lezen.
    Ik heb alles gelezen en zo te zien heb je het erg naar je zin alle foto's ook gezien.
    Wat eng met die haaien. Je ziet er goed uit. Met mij gaat het nog goed.
    Ik wens je nog veel plezier en wacht op je volgende verhaal.

    Groeten van Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rylstone

Lynn

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 5750

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 25 Februari 2015

Avontuur in Australie

Landen bezocht: